Çin’de kullanıma açılan yeni tren adeta havada gidiyor!

Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte hayatımıza pek çok yenilik girmeye devam ederken, Çin’de kullanıma sunulan yeni bir ulaşım aracı görenleri hayretler içerisinde bırakıyor.

Çin’de kullanıma açılan yeni tren adeta havada gidiyor!

Teknoloji hayatımızı kolaylaştırıyor ve bize vakit kazandırıyor. Evvelden saatler, hatta günler süren aralıkları artık dakikalar yahut saatler içerisinde kat edebiliyoruz. Lakin bu kolaylıkların yanında birtakım zorlukları da beraberinde getiriyor. Bilhassa arabalarımızın sebep olduğu çevresel kirlilik, gezegenimizi sessizce bir felakete sürüklüyor.

Bu sorunun farkında olan otoriteler, etraf dostu toplu taşıma tahlilleriyle hem trafik hem de çevresel kirliliği azaltmayı hedefliyor. Bu inisiyatifte öncü olan ülkelerden biri de Çin. Ülke, yakın zamanda birinci asma monorayını faaliyete geçirerek, ulaşımda geleceğin bir modülünü günümüze taşıdı.

Asma monoray, trenin rayın altından asılı kaldığı bir monoray çeşididir. Bu tasarım, klâsik monoraylara nazaran birçok avantaja sahip. Daha az gürültü ve titreşim, artan güvenlik ve daha tesirli alan kullanımı üzere avantajları bulunuyor. Çin, bu avantajlara sahip ulaşım sistemini vatandaşlarına sunarak, Wuhan’da birinci asma monoray sınırını faaliyete geçirdi.

Çin’de kullanıma açılan yeni tren adeta havada gidiyor!

Bu çizginin ismi Wuhan Guanggu Aerial Rail Turist Hattıdır ve kentin doğu gölü yüksek teknoloji bölgesinde bulunmaktadır. Bu sınırın emeli, Dokuz Tepe Ulusal Orman Parkı ile Longquanshan Ming Chuwang Mezarlık Arkeolojik Alanını birbirine bağlamaktır. Sınır, 10,5 kilometre uzunluğunda olup, altı istasyona sahiptir. Trenler saatte 60 kilometre süratle hareket ediyor ve en fazla 220 yolcu taşıma kapasitesine sahip. Büsbütün otomatik olan trenler, geniş camları sayesinde yolcularına etrafı panoramik olarak görme fırsatı sunuyor.

Bu kapsamlı projenin maliyeti olağan ki yüksek. Projenin toplam maliyeti 2,5 milyar Yuan’dır, bu da yaklaşık olarak 341 milyon dolar demek. Fakat bu çeşit bir projeye dahil olmak için yalnızca para kâfi değil; vakte da gereksinim var. Örneğin, inşaat 2019’da başladı ve 2023’te tamamlandı. Umarız vakitle bu çeşit etraf dostu projelerin sayısı artar.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ