Dünyanın en kıymetli markaları açıklandı, Apple birinciliği kaybetti!

Geçtiğimiz yıl Küresel 500 listesinin tepesi Apple’a aitken, bu yıl tepe değişti ve dünyanın en kıymetli şirketi listesinde tepe Amazon’a geçti. Apple ise

Dünyanın en kıymetli markaları açıklandı, Apple birinciliği kaybetti!

Dünyanın en bedelli markalarını listeleyen Brand Finance, geçtiğimiz yıl olduğu üzere bu yıl da dünyanın en kıymetli markalarının listesi olan Küresel 500 2023 raporunu yayınladı.

Geçtiğimiz yıl Küresel 500 listesinin doruğu Apple’a aitken, bu yıl tepe değişti ve dünyanın en pahalı şirketi listesinde tepe Amazon’a geçti. Apple ise kıymet kaybederek ikinci sıraya yerleşti.

Her yıl dünyanın en bedelli şirketlerinin listelendiği Brand Finance’in Küresel 500 2023 raporu bugün yayınlandı. Brand Finance’in Küresel 500 raporu kapsamında, süratle büyüme kat eden, marka bedeli yüksek olan ve dünyanın en güçlü şirketleri muhakkak oldu. Geçtiğimiz yıl raporun tepesinde Apple yer alırkeni bu yıl doruğun sahibi Amazon oldu. Apple’ın marka bedeli 2022 yılında değerli seviyede kayıp yaşadı.

Dünyanın en kıymetli markaları

dunyanin-en-kiymetli-markalari-aciklandi-apple-birinciligi-kaybetti-0-AqWbyKJe Dünyanın en kıymetli markaları açıklandı, Apple birinciliği kaybetti!
  1. Amazon – 299,3 milyar dolar
  2. Apple – 297,5 milyar dolar
  3. Google – 281,4 milyar dolar
  4. Microsoft – 191,6 milyar dolar
  5. Walmart – 113,8 milyar dolar
  6. Samsung – 99,7 milyar dolar
  7. ICBC – 69,5 milyar dolar
  8. Verizon – 67,4 milyar dolar
  9. Tesla – 66,2 milyar dolar
  10. Tiktok – 65,7 milyar dolar

Dünyanın en pahalı markaları raporunda geçtiğimiz yıl birinci sırada 355,1 milyar dolarlık kıymeti ile Apple yer alıyordu. 2022 yılında 350,3 milyar dolar kıymet ile listenin ikinci sırasında Amazon yer alıyordu. Bu yıl ise listenin tepesi Amazın olurken, ikinci sırada ise Apple yer aldı.

Bir başka şaşırtan değişim Meta ve Huawei’den geldi

Raporda geçtiğimiz yıl Meta dünyanın en bedelli 10 markası ortasına giremedi. Geçtiğimiz yıl listenin yedinci sırasındayken bu yıl sırayı kaybetti. Huawei ise geçtiğimiz yıl 9. sıradayken bu yılki raporda sıralamasını kaybetti.

Ülkelere nazaran marka pahası:

  • Amerika Birleşik Devletleri -%49,75
  • Çin – %17,87
  • Almanya – %5,99
  • Japonya – %5,32
  • Fransa – %4,14
  • Birleşik Krallık – %3,50
  • Güney Kore – %2,44
  • Kanada – %1,75
  • Hindistan – %1,35
  • Diğer – %7,89

Bölgelere nazaran dünyanın en güçlü ve kıymetli şirketleri:

  • Güney ve Kuzey Amerika:
    • En pahalı marka: Amazon
    • En güçlü marka: Google
  • Avrupa:
    • En kıymetli marka: Deutsche Telekom
    • En güçlü marka: Swisscom
  • Orta Doğu ve Afrika:
    • En bedelli marka: Aramco
    • En güçlü marka: Etisalat
  • Asya-Pasifik:
    • En bedelli marka: Samsung
    • En güçlü marka: Wechat

Kaynak: İndir

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ