Google yeni kararı ile yansıları üzerine çekti

Meta, Kanada’nın teknoloji şirketlerinin irtibatlı gereç için yayıncılarla tazminat pazarlığı yapmasını gerektiren yeni yürürlüğe giren Bill C-18 (diğer ismiyle Çevrimiçi Haber Yasası) sebebiyle haber içeriğini kaldıran tek internet ağır siklet değil.

Google yeni kararı ile yansıları üzerine çekti

Google da artık ülkedeki arama, Haberler ve Keşfet hizmetlerinden Kanada haberlerine ilişkileri kaldıracağını söylüyor. Ayrıyeten C-18 altı ay içinde yürürlüğe girdiğinde Kanada’daki Haber Vitrini’ni işletmeyi de durduracak.

Google’ın hükümet işlerinden sorumlu Lider Yardımcısı Cris Turner, C-18’in “işleyemez mevzuat” olarak kaldığını ve Kanada’nın yakında çıkarılacak yasasının çok derecede sert olduğunu tez ediyor. Örneğin, Avrupa Birliği kontakların ve kısa alıntıların fiyatsız kullanımına müsaade verirken, Çek Cumhuriyeti’nin daha katı yorumu manşetlere ve ilişkilere müsaade vermeye devam ediyor. Yasanın kimi çevrimiçi hizmetlerin haberler için ödeme yapmasını gerektirdiği Avustralya’da ise Google, haber özelliklerini kullanılabilir tutan ve yasanın gereklilikleri kapsamına girmekten kaçınan mutabakatlar yaptı.

Şirket, “canlı bir gazetecilik endüstrisinin” çok değerli olduğuna inandığını ve yardımcı olacağına inandığı siyasetleri ortaya koyduğunu savunuyor. Bunlar ortasında uzmanlarla istişare, haber odası ilerlemesine yatırım ve dijitale geçerken klasik haber kaynaklarına dayanak yer alıyor. C-18’in dikte ettiği yaklaşım, kelamda eser stratejisi için “belirsizliğe” ve “sınırsız” mali cezalara yol açıyor.

Google yeni kararı ile yansıları üzerine çekti

Hamle, Meta’nın Kanada’daki Facebook ve Instagram’daki tüm haber içeriğine erişimi kaldıracağını söylemesinden birkaç gün sonra geldi. Meta’da olduğu üzere Google da haberleri engelleme tehdidini bir pazarlık aracı olarak kullanıyor. Turner, şirketin hala “düzenleme sürecine katılmayı” planladığını ve hükümetin “ileriye gerçek uygulanabilir bir yol” geliştirmesini istediğini söylüyor. Teknoloji firması en azından kısmi bir fikir değişikliği umuyor.

Uzlaşma garantisi yok. Siyasetçiler, son yirmi yılda yayınlar için reklam gelirlerindeki düşüşle ilgili tasaların akabinde C-18 Tasarısını hazırladılar. Google ve başka şirketler, yayıncıları desteklemek maksadıyla haber odası projelerine yatırım yaptı, fiyatsız araçlar sundu ve haberleri öne çıkardı lakin yasa koyucular açıkça bu uğraşların gereğince ileri gittiğine ikna olmadı.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ